woensdag 27 november 2013

2013-11 Lanzarote Kraagtrap, Renvogel, Zuidelijke klapekster.

Een weekje naar Lanzarote  (een van de Canarische eilanden) geweest voor het weer maar dan kijk je natuurlijk wat daar allemaal voor bijzonders aan vogels en dieren te zien is.
Een van de vogels die daar zitten is de kraagtrap


Deze vogel was aan het baltsen mooi om te zien, als bosvogel waren ze waarschijnlijk al uitgestorven met dit gedrag.
Volgens mij zien ze niet zoveel recht vooruit.

Ik heb de vogels gevonden op een grote zandvlakte te westen van Teguise
Deze foto is genomen van het kasteel bij Teguise in WNWtelijke richting voorbij Teguise zie je deze zandwoestijn

Het is een droog en dor eiland, een woestijn met weinig leven.


Er liep ook een schaapskudde met een herder.
Geeft mooi het woestijn gevoel weer.

Naast de kraagtrap echt moeten zoeken naar de renvogel, eenmaal gevonden was het niet moeilijk de vogels te fotograferen ze zijn redelijk tam, ik heb ze naar 1 keer gezien.





De zuidelijke klapekster laat zich goed benaderen.


5 opmerkingen:

  1. Beste Cor,
    Mooie vogels, maar vooral mooie foto's weer!
    De bovenste vind ik SUPER.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Cor, vooral die renvogel vind ik een plaatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie platen van de kraagtrap Cor. vooral de eerste. De zuidelijke klapekster lijkt me de ondersoort "algeriensis". Prima eiland, ik wist niet dat er dezel bijzondere vogels zaten.

    BeantwoordenVerwijderen