zondag 16 september 2012

2012-09 IJsselmonding Zeearend

Ook vandaag 16-09 weer aan de IJsselmonding geweest met mijn bootje, bij aankomst zag ik de vrouw zeearend in een boom op het oude eiland zitten, een beetje te ver voor een mooi foto.
Verderop zat een van de jongen met een prooi op een bank, ik kon de vogel van heel dicht naderen uit de dekking gefotografeerd

een uitsnede.



Uit de verte zag ik de jonge zeearend zitten met twee kraaien op een bank.

Ik kon de vogel benaderen vanachter een eiland en ben op handen en voeten door de bosjes gekropen en heb een aantal spectaculaire plaatjes kunnen maken.
dit is dus 1 van de 2 jongen uit het Roggebotse bos, 1 van de 5 in Nederland geboren zeearenden van 2012.

een paar platen






3 opmerkingen:

  1. Wat een opnames heb je van deze gigantische vogels kunnen maken. Heel mooi. Wat is de prooi? Het lijkt me een grote vis te zijn?
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou ik graag een serie van een zeearend schieten zeg! FANTASTISCH!

    BeantwoordenVerwijderen