zondag 14 september 2014

2014-09 Koereigers Mastenbroek

Koereigers in de polder Mastenbroek.
Koereiger is een kleine reiger ongeveer 50 cm groot. Oorspronkelijk een Afrikaanse soort die de wereld aan het veroveren is en zelfs de Atlantische oceaan is overgestoken en nu ook in de Amerikaas voorkomt. In Zuid Europa komt hij veel voor en wie weet gaat hij ook Nederland veroveren

De koereigers van Mastenbroek zitten vaak aan de Kamperwetering bij de Bosjessteeg tussen een groep pinken.

 Ze jagen op insecten die door het vee worden opgejaagd, maar ook muizen en kikkers staan op het menu.




Hier naast zijn grotere neef de blauwe reiger.




Slapen doen ze langs de IJssel in het gat van stoter.







Een mooi reigertje dat zich goed laat fotograferen.

4 opmerkingen:

  1. Laat maar komen in Nederland, ik vind het een gaaf soort reiger. Zo pittig en mooi van kleur. foto 6 en 11 zijn mijn favorieten! Fantastische foto;s allemaal. Genoten,
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke serie van deze mooie soort die ik wel in Marokko heb gezien, maar nog niet in Nederland. Grappig de 3 foto's met herhaling.
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemiddag Cor.

    Mag ik je foto vrij gebruiken of kan ik die kopen van je voor gebruik op mijn website. Gaat om de verhuur van onze vakantiewoning in Teuge met de naam de koereiger. Ik hoor het graag. Groet richagaat in de foto.met de reiger voor de koeienkop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Unknown,
      weet niet wie je bent en kan gen contact met je opnemen, bij de tab contact zieje een mail adres
      groet
      cor

      Verwijderen