dinsdag 28 december 2010

2010-12-26 Polder Dronten, een roerdomp

vandaag eindelijk het geluk gehad een roerdomp te ontmoeten die mee wilde werken aan een fotoreportage.
zag de vogel zitten vanuit mijn auto, direct dwars op de weg en een plaatje geschoten.
de vogel zat bij een wak onder een duiker van een weiland.

een beetje dichterbij gereden maar dat was geen succes, hij ging ervandoor, heel rustig en hij zocht dekking in een pol riet een stuk verder.
halverwege liet hij nog even zien wat hij ervan dacht.

een schijtfoto

na een tijdje vatte hij de moed op terug te keren.

door de sloot terug

en langzaam richting de duiker.




links gekekenen rechts gekeken
 en nu vissen.

in de tijd dat ik er zat (een uur) ving de domp 6 modderkruipers en 5 kleinere prooien.




een modderkruiper of het een grote of een kleine is weet ik niet.





kan het niet precies zien maar volgens mij vangt hij hier drie modderkruipers in 1 keer.

 







een passerende wandelaar laat de vogel de paalhouding aannemen.

later stopte er een auto de bestuurder en zijn vrouw wil;den ook graag zien wat ik fotografeerde, dus reden ze enkele keren vlak voor me heen en weer, dag roerdamp tot de volgende keer.

meer foto's op mijn PBase account , een link is te vinden in de linker kolom onder: meer foto;'s van cor op
PBase






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten