maandag 3 januari 2011

2011-01-03 Teesport, nog een keer naar de waterral

vandaag wederom naar de RSPB reserve Saltholme geweest om de waterral te fotograferen die heel erg dicht bij de schuilhut zit, gisteren was ik er ook maar was het erg donker en lukte niet 1 foto.

toen ik uitstapje zaten er 13 pestvogels op de parkeerplaats op een paar kleine struikjes met bessen, een goed begin.





op naar de waterral, in tegenstelling van gisteren was er vandaag 1 vogel (gisteren 2), en hij hij was ook niet zo eenvoudig waar te nemen.




of en toe kwam hij uit de dekking, de vogel is niet schuw want hij zit op een meter of tien van een tiental mensen in de schuilhut en gisteren op 3 a 4 meter.


er lag ook een appel ingevroren in het ijs een de vogel pikje hier ook wat van



maar het meest zat hij in de dekking.





gelukkig kon ik me in de tussentijd vermaken met rietgorzen die in een redelijkaantal rond de hut scharrelden omdat er aan een kant voedersilo's hangen voor klein grut.








meer foto's op mijn PBase account de link is te vinden in de linker kolom onder:
meer foto's van cor op
PBase

Geen opmerkingen:

Een reactie posten