dinsdag 17 mei 2011

2011-04 Spanje, pardellynx el rocio

van 8 april  tot 6 mei zijn we 3 weken in Spanje en 1 week Frankrijk geweest en hebben daar mooie dingen gezien.
vandaag (26-04-20110)hadden we niet veel trek om vroeg uit bed te komen het is ten slotte vakantie, we gaan s'middags maar een eindje wandelen in de bossen achter El Rocio.

klik op de foto voor een grotere versie.

toch de 500mm mee in een rugzak en de camera met de 100-400mm om de nek want je weet maar nooit.
na een tijdje over een zandweg gewandeld te hebben zie ik vanuit mijn ooghoek iets in de schaduw liggen,  het is de kat de kat waar je op hoopt een glimp van op te vangen als je naar de donana gaat.
snel een paar foto's gemaakt met de 100-400.
lens wisselen en hopen dat hij blijft liggen, rustig blijven want zo een kans krijg je nooit weer.

 hij  heeft een halsband met een zender om.
ik denk dat het een kater is.
we kunnen steeds dichterbij komen hij is niet echt schuw.
een paar beste tanden

na een tijdje op de weg te hebben gelegen verdween hij in het bos aan de overkant.

wij verder.

toch nog even terug om het hoekje kijken en ja hoor hij is terug.


toch niet het is een andere, een kleinere en zo te zien een jongere kat, deze heeft geen halsband.

het is een crop, een vakterm voor een stukje uit het origineel geknip maar om je een idee te geven hoe dicht we bij de katten zaten


gelukkig sta ik samen met de kat op de foto, gemaakt door mijn vrouw.



en daar verdwijnt ze het bos in haar maatje achterna.

een geweldige ervaring, 1 uit duizenden,.
ik geloof dat er een 200 van deze katten in het wild voorkomen en daar hebben wij 1 procent van gezien.
mijn vakantie kan niet meer stuk.

meer foto's op mijn PBase


6 opmerkingen: