zondag 4 december 2011

2010/2011 Overijssel, Zwarte stern.

Tijdens het doornemen van mijn foto's voor het stockbureau, kwam ik veel foto's tegen van zwarte stern met jongen, deze had ik nog niet eerder op mijn blog geplaatst.


het is altijd mooi om jonge dieren te zien, en deze alerte kuikens die direct reageren als vader of moeder terugkomen met buit is een fantastisch gezicht.



er worden verschillende prooien aangevoerd
visjes
libellen, hier een viervlek.
hier een grote keizerlibel, deze was nog te groot het kuiken kreeg hem niet door de keel.

wormen, maar ook vlinders en bloedzuigers heb ik afgeleverd zien worden.
dit is van een latere sessie de kuiken zijn hier al wat ouder en scharrelen ook al wat rond over de waterplanten.

De zwarte stern is in Nederland afhankelijk geworden/gemaakt van nestvlotjes.

een mooie lokatie om dit te bekijken is het boezoekers centrum van natuurmonumenten in Sint Jansklooster


Geen opmerkingen:

Een reactie posten