dinsdag 23 oktober 2012

2012-10 IJsselmonding, vaartocht met buidelmees en zeearend

Het begon erg mistig, toen de mist wat begon op te trekken zagen we een van de zeearenden op het oude eiland zitten, een bijzonder plaatje, een kleine wereld.



We begonnen met baardmannetjes die massaal aanwezig waren en zich tegoed deden aan het zaad van het riet, ze zijn niet moeilijk te vinden omdat ze niet al te stil zijn en een heel karakteristiek geluid maken.



Rondvarend kom je ook veel aalscholvers tegen.

en Rietganzen.
Als er een oostenwindje staat komen er zand- en modderplaten droog te vallen, hierop verzamelen zich dan veel vogels de kievitten zijn meestal de eersten, ze staan hier nog met de buik in het water.
Ook wulpen komen graag op deze plekken, hier kunnen ze de klei van de snavel wassen die tijdens het voedselzoeken aan de snavel blijft plakken.
Een vlucht wulpen.

Mooi al die vogels maar we komen voor de kers op de taart, de top predator, de koning van het luchtruim, de vliegende deur, etc. ( ik zeg nu etc. want ik kan niks meer verzinnen;)).


Alleen de jongen lieten zich vandaag zien en wel heel erg goed, erg tam.




Een fantastische herfstdag, super weer en foto's. Mijn passagier heeft een super dag getroffen.



3 opmerkingen:

  1. Hoi Cor,

    Op een goede dag zal ik zeker van je 'diensten' gebruik gaan maken. Fraaie rapportage.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cor,

    Mooie blog. Deze blijf ik zeker volgen.

    Mvg,
    Jerry
    (jerrydeblok.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Cor,
    Mooie tocht weer. Prachtig om de zeearenden te zien. Maar ook de baardmannetjes zijn super, die staan nog hoog op mijn wensenlijstje.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen